Tuesday, April 04, 2006

Wraak



Enkele dagen geleden las ik hierover hetvolgende:

Wraak is de behoefte om eigenhandig het universum te herstellen. Er is iets scheef gegaan en je gaat dat rechttrekken. Met desastreuze resultaten, vooral voor jezelf.

'Die zint op wraak, houdt zijn eigen wonden open', zegt Francis Bacon.

Wie toch wraak wil, heeft misschien iets aan de aan F. Scott Fitzgerald toegeschreven uitspraak: 'Een goed leven is de beste wraak.'

Ik kan in alle oprechtheid zeggen dat wraakgevoelens me eerder vreemd dan eigen zijn. Maar, ik heb dan weer andere negatieve kanten.
Zo gaat dat.

'Een goed leven', dat spreekt me wel aan.
Ongelooflijk zelfs.
Zij het nu als remedie voor wraak of voor iets anders of gewoon in het algemeen.

Dorothy

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Een goed leven dat wens ik je van harte.
Een leven dat je niet in de hand hebt maar je overkomt en waarvan je iedere minuut, iedere seconde aangenaam door verrast bent.
Een leven zonder haat, wraak, pijn of leed.
Ook geen saai leven...
Al zijn er het maar een paar dagen per maand, ben niet veeleisend ...
En dat voor iedereen ..;
Durf te wedden dat er dan wat meer vrolijke mensen op deze verdomde bol rondliepen.
Want als je de deur nog maar buitenkomt of een supermarkt binnengaat of zelfs op een terasje zit. En je kijkt om je heen...
de ene ziet al viezer dan de andere. Vriendelijk lachen, zonder uit te lachen.... je ziet het nog maar weinig.
Zijn er dan toch zoveel mensen met wraak ?

groetjes,

Véro x

8:28 AM  

Post a Comment

<< Home