Monday, February 27, 2006

Troll


Véél mensen vragen mij ‘Wat is een weblog?’. Drie weken geleden zou ik hen het antwoord schuldig gebleven zijn. Zij het niet dat ik een zus heb met heel veel en bijzondere kwaliteiten. (En dat meen ik.) Eén daarvan is haar IT-kennis en -kunde. En dus leerde zij mij wat een weblog is en hebben we er samen ondertussen eentje gecreëerd: Âmes Soeurs.

Ik heb me ondertussen ook de weblog-taal eigen gemaakt.
En wat hebben we zoal geleerd?

Blog : kort voor Weblog
Blogosphere : de totaliteit van alle blogs samen
Commenter : iemand die commentaar geeft op een blog (Zoals Els, Anne, Véro, Véronique C)
Flame : een scherpe of pijnlijke, meestal persoonlijke, commentaar op een blog
Flame war : een internetruzie (Lijkt me niet simpel wanneer de tegenpartij je stem niet eens hoort, je razernij niet kan zien en je vlakke hand kan ontwijken.)
Flog : een fake blog (Die van ons is real.)
Googlen : iemands naam in Google intikken om te zien wat eruit komt
Egogoogler : iemand die googlet op zijn eigen naam (Ik ben dus een egogoogler.)
Troll : iemand die opzettelijk controversiële commentaar geeft op een blog om een discussie uit te lokken (Wie waagt het erop?)

Dorothy

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Complete nonsens...

2:36 PM  
Blogger Julie said...

Awel, probeert ge me op mijn paard te krijgen?
:-)

Gegroet, Troll!

Dorothy

12:15 PM  

Post a Comment

<< Home