Thursday, April 06, 2006

Aan die lieve vrienden van mij...


... die wachten op de liefde.

Mijn scheurkalender leert me vandaag: 'Lig niet in hinderlaag.' Als iemand jou kwaad heeft gedaan, wacht dan niet op een kans om hem terug te pakken. Dat is de gebruikelijke uitleg van dit 11de-eeuwse citaat.

De keerzijde van mijn 'ochtendcompanion' trekt de vergelijking verder naar wat ene Tarthank Tulku zegt in zijn boek Open bewustzijn: 'Het wachten op de toekomst is als het wachten op een bus die nooit komt. Tenzij wij beginnen dat te doen waarvan wij het gevoel hebben dat het belangrijk is, zullen wij nergens terecht komen.'

Lieve vrienden van mij.
Jullie die me aan het hart liggen.
Blijf niet hunkerend wachten.

En, zoals ik gisteren met één van hen concludeerde tijdens de lunch, laten we beginnen met onszelf eerst graag te zien. Oprecht en onvoorwaardelijk graag te zien!

Dit klinkt waarschijnlijk nóg meliger dan wat ik een paar dagen geleden zei over mijn edele vogelzang.
Dat kan goed zijn, maar het is naar mijn gevoel een waarheid als een koe.
Niets zo moeilijk... al heb ik de laatste jaren reeds wat vooruitgang geboekt in deze materie.

't Is echt.

Dorothy

0 Comments:

Post a Comment

<< Home