Saturday, April 29, 2006

Ziek lichaam


Ik bruiste van de energie. Letterlijk en figuurlijk.
Gisteren verkeerde het.

Ik werd plots 'overvallen' door een ontsteking.
En nu lig ik hier futloos, verzwakt en met pijn in mijn zetel.

Op zo'n momenten staat de wereld weer even stil.
Niets gaat nog. Alles is tevéél. Letterlijk alles.

Mijn geest wil wel en verliest niet aan kracht.
Het is mijn omhulsel dat zijn indringend veto stelt.

Als 'ervaringsdeskundige' op het gebied van zieke lichamen, weet ik dat ik nu mijn lichaamssignalen moet opvangen en adequaat beantwoorden.

Gisterenavond kreeg ik een paniekreactie.
Precies op het moment dat ik mijn eerste goede zorgen kreeg toegediend.

Oude patronen gingen met mij aan de haal.
En namen onverwacht, ongevraagd én ongegeneerd de overhand.

Ik stuurde mezelf bij.
Bewust. Met mildheid. Maar... kordaat!

Dorothy

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

wat kan je het zo mooi verwoorden lieve schat.
Mijn lichaam zegt momenteel ook resoluut nee. Mijn geest weet het niet meer. Op de vooravond van een bang verdict. Morgen naar Leuven....
Ik weet niet wat ik moet verwachten.
Met een groot dossier onder de armen...
de artsen hier in dit boerengat hebben er zogenaamd een etiket op geplakt. Erger dan ervoor...
Als het waar is ... dan ben ik misschien wel verantwoordelijk voor de toekomst van mijn dierbaarste ... mijn lieve meiden.
Ik heb brede schouders, maar zeer broze benen. Ik weet nu al dat ik vannacht niet slaap.
Ik zal aan je denken.
liefs

véro xxx

6:54 PM  

Post a Comment

<< Home