Sunday, May 21, 2006

Waarom?

Mijn gedachten zijn bij een jonge, hele oude vriendin van mij.

Deze engel op aarde moest haar baby afgeven.
Op een doordeweekse donderdagmiddag.

Een kind verwekt in grote liefde.
En zo zo zo blij verwacht.

Ze heeft haar kind niet kunnen zien ademen.
Niet aan de borst kunnen laten drinken.

Ze heeft haar meisje niet eens kunnen verwelkomen.
Wegens levensgevaar.

Ik voel onmacht en verdriet.
Als ik naar een reden zoek, word ik duizelig.

Dit is de rauwe, naakte werkelijkheid.
En ik kan er niets tegen doen.

Kon ik je maar helpen, lieve J....

Dorothy

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Het meest hartverscheurende is
afscheid nemen van je kind.
Het is zo onwerkelijk.
We zoeken vaak naar het waarom...
waarom...
De natuur is wreed ...
Niemand kent het antwoord ...
Je blijft vertwijfeld achter ...
Weer een fonkelend sterretje bij aan die oneindig grote hemel ...
En dan plots weer die ene vraag ...
Is een mens nu echt gemaakt om al dit leed te moeten dragen ...
Is dat de doelstelling van dit leven ...
Veel sterkte voor je lieve vriendin ....
En ook door jou lieve Dorothy

9:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

Really amazing! Useful information. All the best.
»

10:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

I like it! Good job. Go on.
»

9:15 PM  

Post a Comment

<< Home