Sunday, March 11, 2007

reizen




vanmorgen kwam een vriendin "shoppen" in mijn reisdozen, ze vertrekt voor 3 weken naar Nepal.
alle dozen werden boven- en leeggehaald, met tips&tricks.

en lap...
ik heb het zitten, de reiskriebels, het onderweg-zijn-virus, ze zijn er weer,
snel googlen naar bestemmingen en vluchten,
dromen,

vroeger hadden we stoere opmerkingen à la
"je hebt het of je hebt het niet"
"once you go backpack, you never go back"

maar het is ergens wel zo,
dat huisje op je rug, helemaal onafhankelijk en vrij,
alles ter plaatse uitzoeken en je plan trekken,
genieten van treinreizen, mensen kijken, sukkelen en negociëren,
geen nood aan luxe, in tegendeel, het zoeken naar de beste deal is deel van de reis,
ook al heb je uiteindelijk de centen wel,

gewoon al de volle rugzak op je rug zwieren, geeft een ongelooflijk gevoel,
van reiziger, ontdekker te zijn,
van pionier klaar voor een tocht,

op reis werken al je zintuigen op en top,
ongelooflijk wat je waarneemt in een andere wereld,
ook je 6de zintuig is er,
helaas ook de keerzijde van het 6de:
op je hoede zijn, snel denken dat mensen je iets aftroggelen,

back to basics,
al moet ik toegeven dat met de leeftijd, de nood aan ietsje comfort komt,
een douche nu en dan, liefst op de kamer,
een bed in een kamer in plaats van een plank in een zaal vol planken,
stilte 's nachts, kakkerlakken verliezen hun charme,

maar toch...ik heb weer zin,
de 4 dagen marokko hebben die goesting alleen maar versterkt,
ik moet nog eens weg, nog eens op pad,
voor een paar weken, liefst van al voor een paar maanden,

zondag, droomdag,

Julie

0 Comments:

Post a Comment

<< Home