Sunday, March 05, 2006

Goede raad

Wilfried is een geboren zakenman. Een topmanager.
Een man die plezier heeft in het zakendoen. Op hoog niveau. Wereldwijd.

Hij heeft zijn hand boven mijn hoofd gehouden tijdens een periode van lange afwezigheid.
In een harde, zakelijke wereld een te appreciëren gunst. Menselijk, begripvol én gul.

Hij vertrekt nu.
Ik moet alleen verder zonder beschermheer in Brussel.
Soms wat beangstigend, maar dan ook weer niet.

Voor zijn vertrek gaf hij me zijn wijze raad.
Eén keer vanop zijn lederen directiestoel. In Brussel.
Eén keer vanop een kruk aan een toog. In Antwerpen.

"Dorothy, omring jezelf met positieve krachten, invloeden en mensen én ban al de negatieve, destructieve uit je leven want die leveren je niets op. Helemaal niets. Alleen maar pijn. Dít (doelend op het leven, jouw leven, mijn leven, ons leven) is géén generale repetitie. Nù moet je doen wat je graag doet en wat je gelukkig maakt!"

Ik zal mijn best doen, Wilfried.

Dorothy

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Absoluut, lieve Schat,
Soms denk ik : hadden we maar een generale repetitie... voor elke stap die we nemen in die imens grote wereld... Maar was het dan allemaal zoveel beter... Zouden we het dan compleet anders doen...
Wilfried heeft gelijk. Het is belangrijk je te omringen door positieve mensen, zaken , dingen ,...
De negatieve zaken die komen zowel naar ons toe... Geef ze niet de kans , dat ze met je kostbare energie gaan lopen.
Omarm al het positieve... Dan hebben we geen generale nodig.
Live ! Vaak een angstaanjagend woord, maar heeft ook zoveel boeiends in petto !
Het ga je ontzettend goed . Lieve Dorothy

4:51 PM  

Post a Comment

<< Home