Friday, March 03, 2006

Pour vivre heureux, vivons caché

Sigrid Spruyt heeft me vanmorgen ontroerd.
Een vrouw met intelligentie, diepgang, bescheidenheid en mooie waarden.
Een dame met klasse die leeft in het hier en nu.
Ondanks - of dankzij?- een moeilijke, eerder traumatische jeugd.

S. Spruyt is één van onze nieuwsankers.
Haar jarenlange ervaring op de VRT heeft haar geleerd dat er drie drijfveren zijn in het leven van een mens: liefde, macht en dood. En, zegt ze, de liefde is de sterkste van alle drie. De liefde overwint alles. Zelfs de dood.


Mevr. Spruyt speelt zelf geen muziek.
Maar, het is haar overtuiging -en die van vele van haar gelijkgestemden én zielsgenoten- dat de muziek alles overstijgt. Ons hele leven.
Een stroming in de fysica sluit aan bij haar overtuiging, haar gevoel: de snaar-theorie.

Ik geloof dat ik weer een dag verder kan.
Véél stof om over na te denken.
Genoeg levenswijsheid om mee te nemen naar morgen.

Goedemorgen!

Dorothy

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Waar haal je toch al deze prachtige dingen.
Ik vind het ongelofelijk. Dagelijks zet ik mijn computer aan en het eerste alvorens mijn mails na te checken. click ik op jullie blog.
Hoe dan ook het maak me steeds vrolijk en geeft me inspiratie.
groetjes,

Doe zo voort

Véro x

4:59 PM  

Post a Comment

<< Home