Saturday, March 11, 2006

Maandag 6 maart

Ik heb een uitzonderlijk hectische week achter de rug.
Met extreme, uiteenlopende, pijnlijke, hemelse, krachtige emoties.
Met doorbraken en ontdekkingen.
Met woorden, véél woorden.
Met wantrouwen en vertrouwen.
Met slapeloosheid en slaaptekort.
Zonder eten.

Mijn scheurkalender is -in deze tubulente spiraal- ongewild blijven steken.
Elke morgen opnieuw bezorgt hij me nochtans trouw zijn mooie boodschappen voor de dag.
Onbewust konden deze berichten er waarschijnlijk niet meer bij deze week.
Mijn hoofd liep om...

Ik ben vanmorgen bijgevolg op maandag 6 maart opgestaan.
Met de slogan van het adviesbureau l'eau voor directe communicatie op de voorkant van mijn dag:
"Om mensen in beweging te krijgen, moet je weten wat ze tegenhoudt."

'Loslaten betekent dat we de verbinding moeten verbreken met dat wat (of diegene die) ons vasthoudt. Het is niet de situatie of persoon die ons vasthoudt -al zijn we al te vaak geneigd om dat te denken- maar het is de gehechtheid eraan.' Alias Deepak Chopra op de achterkant van mijn dag.

Loslaten is achterlaten. Maar, loslaten is ook in het diepe springen.
Alias mijn trouwe dienaar, de scheurkalender.

Ik geloof dat ik stilaan een experte aan het worden ben. In het loslaten. Het gebeurt met vallen en opstaan, maar het is voor mij de enige manier om in beweging te komen. En te leven. Bewust. Hier en nu.

Dorothy

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Wat een schrijftalent!!!

2:00 PM  

Post a Comment

<< Home