Thursday, March 09, 2006

Il postino


Een zachte, lieve man met het hart op de juiste plaats en met potentieel. Zo heb ik il postino mogen leren kennen. Op zéér korte tijd. Voor korte tijd.

Op 1 maart leverde hij zijn eerste brief discreet en met respect af op mijn adres. Iets voor middernacht.
Acht dagen later bracht hij zijn laatste brief. Deze keer onverwacht en abrupt. Iets voor middernacht.

Nu is hij verdwenen in de nacht.
Eénzijdig.
Plots.

Wat hij niet beseft, is dat ik veel had kunnen leren van zijn eenvoud.
Wat hij niet weet, is dat hij voor mij een mooie spiegel had kunnen zijn.

Ik hoop dat hij weet dat ik hem respecteer en dat ik in hem geloof.
Ik hoop dat hij voelt dat ik vanavond een kaarsje brand voor zijn vader.
Een tweede voor postino's verdiende geluk. Een derde voor zijn GJ.

Dorothy

0 Comments:

Post a Comment

<< Home