Monday, March 13, 2006

Vier jaar

Waar haalt een jongetje van vier zo'n mooie woorden?
Waar in zijn hoofdje zijn ze geregistreerd?

Het was dus feest gisterenavond.
Mama en haar prinselijk gezelschap aan de dis.
Onder het motto 'hoe vettiger, hoe prettiger'.

's Avonds bij het slapengaan trok Castor zachtjes aan mijn mouw terwijl ik Clara naar dromenland bracht.
Hij bracht zijn lipjes tegen mijn oor en fluisterde heel stilletjes zodat niemand het kon horen: 'Mama, je hebt een heel mooi feest gemaakt. Ik wil je bedanken.'

Ik geloof dat ik op dat moment rechtop flauw viel.
De wereld stond gegarandeerd een paar seconden helemaal stil.

Waar haalt een jongetje van vier zulke dankbare, lieve woordjes?

Dorothy

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Lieve Dorothy,

Alle waarheid komt uit een kindermond. Het is de mooiste en onvoorwaardelijke liefde.
Een kind zegt alle dingen puur, rechtuit, zonder omwegen.
Vaak heel mooi,lief, intens...
Je krijgt er een kippevelmoment van ...
Soms ook heel hard en cru... Maar steeds echt en oprecht.
Waren we allen nog maar een kind.
't zou zoveel mooier zijn op deze grote ronde bol.
liefs,
Véro xxx

8:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

Die woorden komen zeker van ergens ingefluisterd door het bloed van de mama die in zijn aders stroomt...
Hoe prachtig!

10:50 PM  

Post a Comment

<< Home